Boendeinformation

Riksbyggen byter under våren till nya it-stöd. Vi ber om överseende med de försenade aviseringar och annat som detta medfört. På sikt bedömer vi däremot att förändringarna kommer att leda till bättre service och fler digitala tjänster.

Kvartalsavisering igång igen

Under vecka 24 kommer vi igång igen med kvartalsaviseringen. 

Aviseringen inkluderar e-fakturor, vanliga pappersavier samt underlag för autogirodragning. Tidigare har du som kund fått tre inbetalningskort samlade på ett papper samt en specifikation. Nu kommer du få tre fakturor med ett inbetalningskort på varje istället.

Nu byter vi till Bankgiro

Från och med maj går vi över till Bankgiro. När du får din avi är det viktigt att du kontrollerar att du betalar till bankgironumret som du hittar på avin.

Med bankgiroavin kan du, precis som förut, betala på något av följande sätt:

  • Internetbanken, men tänk på att om du lagt upp ett register över betalningsmottagare så måste du ändra till det nya bankgironumret
  • Samtliga kuverttjänster
  • Bankkontor
  • Autogiro, men bytet sker automatiskt och du behöver inte göra något alls

Om du betalat din hyra eller avgift till det gamla  postgironumret  i stället för till vårt nya bankgironummer behöver du inte göra något. Vi ser till att pengarna förs över till rätt konto. 

Vi inför digitala köer

I och med att vi byter IT-system ger vi också alla kunder helt nya möjligheter till köhantering. Från den 18 april inför vi digitala köer som innebär stora fördelar för både föreningen och de boende. Systemet blir tydligare för de som står i kö, och föreningen kan minimera tiden som ytor står outhyrda. 

Har du frågor om betalning, köhantering eller din avi, kontakta oss på 0771-860 860 eller info@riksbyggen.se så hjälper vi till!

Har du problem med din inloggning på kundwebben? Skicka din felanmälan för kundwebben här!