Träffa Riksbyggens kundservice - Amanda

Du vet väl om att Riksbyggens kundservice är öppen dygnet runt, årets alla dagar? Träffa Amanda, kundkommunikatör & redaktör på Riksbyggen, som är en av våra kundkommunikatörer som besvarar frågor och hjälper dig med ärenden kring din bostad eller bostadsrättsförening.

Hej Amanda, vad är den vanligaste frågan du får på Kundcenter?
”Har ni fått in betalning för min hyresavi/finns det något kvar att betala?"

Vilken fråga önskar du att fler kände till?
-Jag skulle vilja slå ett slag för att vår kundtjänst är öppet 24 timmar om dygnet, det betyder att man kan fråga alla slags frågor, inte bara felanmälan. Vi kan på så sätt förenkla i vardagspusslet eftersom man slipper ringa på en lunch eller så. Vi ska vara enkla att nå helt enkelt.

Berätta om ditt roligaste minne från ett samtal?
- Jag minns ett samtal med en man som jag upptäckte fyllde år samma dag som han ringde in till kundtjänst. Han nämnde att han hade varit ensam hela dagen, så i slutet av samtalet började jag sjunga, ja må han leva för honom. Han tackade så fint efteråt och kollegorna runt om mig fnissade hjärtligt. Det har jag som ett fint minne. 

Du vet väl att Riksbyggen Kundservice är öppet dygnet runt alla dagar i veckan? Vi finns på 0771-860 860